Barion Pixel

ÁSZF

Hatályos: 2024.09.11-től

(Jelen ÁSZF módosítása esetén a módosítással nem érintett rendelkezések változatlan tartalommal maradnak hatályban.)

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: „ÁSZF”) a MÜÜSKA Kft. (továbbiakban: „Vállalat”) és az általa nyújtott online kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Vásárló (továbbiakban: „Vásárló”) jogait és kötelezettségeit tartalmazza (Vállalat és Vásárló együttesen: „Felek”).

Az ÁSZF hatálya kiterjed a webshop.muuska.hu webáruházban végzett kereskedelmi tevékenységre (továbbiakban: „Webáruház”), valamint valamennyi kereskedelmi jogügyletre, amely a Vállalat egyéb csatornáin keresztül történik (pl. telefon, e-mail). Az ÁSZF alkalmazásában a Szerződés egyaránt jelenti mind a személyesen, mind a webáruházon, mind az e-mailben és telefonon keresztül létrejött szerződéseket is.

Kérjük, hogy amennyiben vásárlója szeretne lenni a Vállalatnak, illetve aktív felhasználója kíván lenni a Webáruháznak, figyelmesen olvassa el az ÁSZF-et és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben annak minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, előzetesen kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal.

A Webáruház működésével, a Vállalat megrendelési és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken állunk rendelkezésére.

  • A VÁLLALAT ÉS SZOLGÁLTATÓI ADATOK

1.1. Vállalat adatai

Vállalat neve: MÜÜSKA Kft.

Cégjegyzékszám: 13-09-187995

Adószám: 14367995-2-13

Vezetve: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága 

E-mail: muuska@muuska.hu

Székhelye és üzlet címe: 2141 Csömör, Bence u. 13. 

Kapcsolattartók: Dénesné Vandlik Júlia, vezető tisztségviselő

1.2. Kapcsolati adatok

  • E-mail: muuska@muuska.hu
  • Szállítás: Vandlik Júlia, muuska@muuska.hu, tel: +36703860009
  • Garanciális ügyintézés, szavatossági igény, elállás bejelentés: Vandlik Júlia, muuska@muuska.hu, tel: +36703860009 
  • Vélemény:  Vandlik Júlia, muuska@muuska.hu, tel: +36703860009

1.3. Webáruház domain és tárhely szolgáltatójának adatai

Tárhely- és domainszolgáltató:

Cégnév: Websupport Magyarország Kft.

Székhely: 1119 Budapest, Fehérvári út 97-99.

Cégjegyzékszám: 01-09-381419

Adószám: 25138205-2-43

1.4. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

  • Kanapé,
  • Fotel,
  • Franciaágy,
  • Szőnyeg, 
  • Párna,
  • Tapéta,
  • Tervezés és tanácsadás.
  • ÁLTALÁNOS TUDNIVALÓK

A jelen ÁSZF alapján megkötött szerződések nyelve magyar vagy angol, a Webáruház használati nyelve és a megrendelések, illetve szerződések nyelve magyar vagy angol. A Vállalat üzleti tevékenységére a magyar jog az irányadó. A Webáruház igénybevételekor a Vásárló felelőssége, hogy minden vonatkozó helyi törvényt és jogszabályt betartson.

A Vállalat fenntartja a jogot, hogy a jelen ÁSZF-et (különösen a Webáruház működési módjára és azon megjelenő információk tekintetében) alapos okkal egyoldalúan, előzetes általános értesítés mellett módosítsa, a módosítást követően adott megrendelésekre kiterjedő hatállyal. Alapos oknak minősül különösen a szolgáltatási díjak tekintetében a piaci feltételek olyan változása, mely a szolgáltatás azonos színvonalon történő nyújtását lehetetlenné teszi, vagy ha a Vásárló, a Vállalkozó közreműködői vagy szerződéses partnerei a jelen ÁSZF szerinti szolgáltatás nyújtásával kapcsolatos lényeges szerződéses kötelezettségeik teljesítését elmulasztják.

 Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

A Vásárló az ÁSZF elfogadásával hozzájárul, hogy a Vállalat minden Megrendeléssel kapcsolatos ügyintézést és tájékoztatást elektronikus úton is megtehesse.

A Webáruházban történt rendeléssel és a bemutatóteremben leadott rendeléssel / vásárlással minden Vásárló kijelenti, hogy elfogadja az áruház jelen ÁSZF-ben ismertetett üzletszabályzatát és tisztában van a rendelés menetével.

A Vállalat közösségi oldalain megjelenített, digitálisan rendelkezésre bocsátott, vagy Webáruházában szereplő képek és szövegek a Vállalat tulajdonát képezik, vagy azokat a Vállalat partnereinek, beszállítóinak jóváhagyásával használja. A tartalmak jogosulatlan felhasználóival szemben Vállalat jogosult fellépni.

  • VÁSÁRLÁS

3.1. Termékek

A Webáruházban, katalógusokban, gyártói képadatbázisokban található képek illusztrációk, függenek a megjelenítő eszköztől, a nyomdai eljárástól, azok minőségétől, így eltérhetnek a valóságtól. Továbbá a Vállalat által értékesített termékek egy része egyedi, kézzel gyártott iparművészeti termék. Ezek alapján, amennyiben egyfajta termékből több is készül, úgy nincs garantálva, hogy azok teljes mértékben azonosak egymással, kicsi, nem feltűnő eltérés lehet két, azonos tervek alapján készített termék között. Emiatt tehát a digitális és nyomtatott fotón látható termékek kismértékben, nem lényeges módon eltérhetnek a megrendelés teljesítése során a Vásárlónak megküldésre kerülő terméktől. Kérjük, hogy megrendelését ennek figyelembevételével érvényesítse. A kismértékű eltérések nem jelentik a Vállalat nem szerződésszerű teljesítését, emiatt szavatossági-, jótállási igényt, vagy a szerződésszegés jogkövetkezményeit érvényesíteni nem lehet.

Természetes anyagok esetén (fa, márvány, bőr) különösképpen számítani lehet színeltérésekre akár a Vállalat üzletében kiválasztott mintához képest, vagy a bútor egyes elemei között egymáshoz képest. A sztenderdek bizonyos tűréshatárokat megengednek, és ha az eltérés azon belül van, a színeltérések nem jelentenek érvényesíthető panaszt a garanciavállalásunk alatt. Ezek a termékspecifikus jellemzők a termék jellegéből, anyagából vagy gyártási folyamatából adódnak, és a Vállalat által nem befolyásolhatók.

A Vállalat nem vállal felelősséget a gondossága ellenére és/vagy a rendszer hibájából eredően, bárki számára felismerhető módon, hibásan feltüntetett árért, illetve a nyilvánvalóan téves, a termék közismert nagyságrendű árától jelentősen eltérő, irreális árra. Ilyen esetekben a Vállalat nem köteles a terméket a Webáruház felületén hibásan feltüntetett áron szolgáltatni. Hibásan feltüntetett ár esetén a Vállalat a rendelés visszaigazolását követően, vagy azt megelőzően ajánlja fel, a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli-e valós áron a terméket vagy sem.

3.2. Akciók

A Webáruházban meghirdetett árak eltérhetnek az egyéb csatornákon ajánlott áraktól, továbbá a Vállalat jogosult egyedi projekt árakat is meghatározni.

A Vállalat gyártóinak, partnereinek egyedi akciói, más kereskedők (hazai vagy külföldi) akciói nem feltétlenül befolyásolják a Vállalat árképzését. Vásárlónak nincsen joga erre hivatkozással a leadott, érvényesített megrendeléstől elállni, annak módosítását követelni.

3.3. Rendelhető termékek köre

Minden a Vásárló által tett Megrendelés egyedi megrendelésnek minősül, így azok mindegyike egyedi gyártásba kerül. A Vállalatnak nincs azonnal, a vásárlás pillanatában elérhető terméke, tekintettel arra, hogy nem rendelkezik külön raktárkészlettel. Ennek okán a várható teljesítési idő megrendelésenként eltérő lehet, melyet Vállalat a weboldalon az adott termék leírásánál tüntet fel vagy jelen ÁSZF 5.1. pontjában.

3.4. Szállítási idő

A tényleges szállítási idő esetenként eltérhet átmeneti gyártói készlet-, vagy kapacitáshiány, külső logisztikai fennakadás miatt, illetve bizonytalan közegészségügyi- és járványhelyzet okán elrendelt hazai és külföldi korlátozások miatt. Továbbá a szállítási idő kitolódik a legtöbb gyártóra jellemző legtöbbször 4 hetes nyári (július/augusztus) és téli (december/január) gyárleállások miatt. Vásárló a megrendelés érvényesítésével tudomásul veszi, hogy rendelését az esetleges szállítási késedelem esetén is köteles fenntartani, továbbá a gyártónak felróható szállítási késedelem kapcsán semmilyen jogcímen nem támasztható kártérítési igény a Vállalattal szemben. 

3.5. Webáruházban történő vásárlás

A kosárba tett termékekre vonatkozóan az adásvételi szerződés a Vállalat és a Vásárló között a Vásárló által kitöltött adatok feldolgozását követően a Vállalat által kiküldött Megrendelőlap alapján és a jelen ÁSZF szerinti feltételekkel jön létre.

A Webáruházban leadott megrendelések feldolgozása tehát két lépcsőben történik.

  1. A megrendelés leadásáról (vételi ajánlat) a Vállalat automatikus visszaigazolást küld e-mailben. Ezen automatikusan generált e-mail nem minősül a megrendelés visszaigazolásának, ez mindössze a megrendelés beérkezésének tényét igazolja, a felek között szerződéses jogviszony ebben az időpontban nem jön létre. 
  2. A Vállalat és Vásárló között abban az esetben jön létre az online áruházban leadott termékekkel kapcsolatos megrendeléssel összefüggő adásvételi szerződés, amikor a Vállalat megküldi a Vásárló részére a Megrendelés visszaigazolását (Megrendelőlap) tartalmazó e-mailt, melyben a Vállalat tájékoztatja a Vásárlót a megrendelés részleteiről, valamint a várható teljesítésről.   Eddig az időpontig sem a Vásárló, sem a Vállalat egyetlen nyilatkozata és intézkedése sem értelmezhető ajánlatként vagy annak elfogadásaként.

A rendelés leadásról szóló automatikus e-mail visszaigazolás tehát kizárólag a megrendelés leadásának kézhezvételét és nem annak elfogadását, vagyis nem a szerződés felek közötti létrejöttét bizonyítja. A megrendelt termékek értékesítésére vonatkozó szerződés a felek között akkor jön létre, amikor a Vállalat e-mailben tájékoztatja a Vásárlót az áru rendelhetőségéről, teljesíthetőségéről, a fuvarozónak történő átadásról stb. Amennyiben a Megrendelőlap a Vásárlónak való elküldésétől számított legkésőbb 2 munkanapon belül nem érkezik meg, a Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól.

Amennyiben a megrendelést a Vállalat valamilyen elháríthatatlan ok miatt nem tudja a jelen ÁSZF szerinti feltételekkel teljesíteni, úgy erről, az automatikus visszaigazolást követően a lehető leghamarabb e-mailben értesíti a Vásárlót. 

A távollévők közötti szerződés szabályai a jelen ÁSZF tekintetében kizárólag a Webáruházban, az webshop.muuska.hu weboldalon leadott rendelés esetén alkalmazandó.

  • A Webáruházban történő vásárlás lépései

A vásárlás nem kötött regisztrációhoz. Miután kiválasztotta a terméket, melyet meg kíván vásárolni, kattintson a termék mellett található „kosárba” gombra. Utána az oldal fejlécében található KOSÁR ikonra kattintva tekintheti meg, hogy mely termékek vannak a kosarában, itt tudja módosítani a mennyiségeket vagy törölni is ezeket, majd a PÉNZTÁR menüpontban (szintén a kosár ikonra kattintva a fejlécben) tudja megrendelni, azaz véglegesíteni a megrendelését. Itt szükséges megadnia az összes szállítási és számlázási adatot és választhat fizetési módjaink közül.

Nagyon fontos, hogy a megrendelési adatokat pontosan töltsék ki. A “Pénztár” oldalon a „Rendelés tartalma alatt” a megrendelés véglegesítése előtt a weboldal felkínálja a megrendelés ellenőrzésének/módosításának a lehetőségét. Kérjük, hogy figyelmesen olvassák el a megrendelésüket a véglegesítést megelőzően.

A visszaigazolásban feltüntetjük a megrendelés azonosítóját, amelyre hivatkozni lehet a megrendeléssel kapcsolatos bármely ügyintézés esetén. Amennyiben rosszul töltötte ki a megrendelést és nem helyesen adta meg e-mail címét, úgy a megrendelését sem visszaigazolni, sem teljesíteni nem tudjuk. A megrendelés nem helyes kitöltéséből eredő kényelmetlenségekért, károkért felelősséget nem vállalunk.

3.6. A szerződés megkötéséhez rendelkezésre bocsátandó adatok

A szerződés megkötéséhez a Vásárlónak a következő adatait kell a Vállalat rendelkezésére bocsátani:

  • Megrendelő neve,
  • Megrendelő elérhetősége (telefonszám, e-mail cím),
  • Számlázási név, cím (céges számla esetén cégnév, székhely és adószám),
  • Szállítás módja,
  • Kiszállítás esetén szállítási cím, 
  • Fizetés módja.

A Vásárló köteles ügyelni a megadott adatok pontosságára, hiszen a további ügyviteli (számlázás) és szállítási folyamatok ez alapján lesznek elvégezve. A Vállalatot a Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul vagy hiányosan / olvashatatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, egyéb problémákért, többletköltségért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A hibásan megadott adatok módosítását a megadott elérhetőségeken kérheti a Vásárló.

3.7. Megrendelés ellenőrzése

Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a Webáruházban történő vásárlás esetén a Vásárló elfogadja a Megrendelőlapon és jelen ÁSZF-ben leírt feltételeket és egyben igazolja, hogy a termékek jelen megrendelésben részletezett kivitelét (színkód, méret, kárpit, típus stb.) ellenőrizte és azokat feltétel nélkül elfogadja. A Megrendelést ezen paraméterek alapján fogja a Vállalat a gyártó felé elindítani, ebből eredő hibákért felelősséget nem vállal, követelés nem érvényesíthető.

  • ÁRAK, FIZETÉSI FELTÉTELEK

A Webáruházban és a Megrendelőlapon feltüntetett termék árai euróban értendők és az árak tartalmazzák az ÁFÁ-t, mivel a Vállalat a magyarországi ÁFA törvény szerinti adóalany.

A Megrendelésben a szerződés létrejöttekor a felek megállapítják az EUR vételárát. Az EUR összeg az automatikus rendelés visszaigazoláson szerepel. Felek tudomásul veszik, hogy ezt követően a Megrendelés teljes elszámolása ezen az árfolyamon fog történni, függetlenül attól, hogy az árfolyam a termék átvételekor változna. A Megrendelés szerződésben meghatározott árfolyamának rögzítésének időpontja bizonyos esetekben a fentiektől eltérhet: Felek határozhatnak úgy a szerződéskötést megelőzően, hogy az ajánlatban szereplő árfolyamon számolnak el.

A Webáruházban megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Vállalat fenntartja azzal, hogy a módosítás a Webáruházban való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolhatja. A megrendelés és a termék átvétele közti időszakban bekövetkezett árcsökkenés esetén a Vállalat nem térít vissza pénzt. 

A termékek árán kívül szállítási díjat kell még a Vásárlónak fizetnie, amennyiben ezt a szolgáltatást megrendelte. A szállítási díj magában foglalja a csomagolás- és a szállítási költségét.

A várható szállítási költséget a Vállalat Magyarországra, valamint EU-n belül és EU-n kívülre történő szállítás esetén jelen ÁSZF-ben feltünteti. 

Minden termék esetében van lehetőség az ingyenes személyes átvételre az alábbi címen:

Párnák, tapéták és szőnyegek:

Bevlo Textil Kft. (a továbbiakban: „Bemutatóterem”

Cím: 1063 Budapest, Szinyei Merse u. 13. fszt. 4.

Nyitva tartás:  H-P: 9-17 óra

Telefon:  +36-1/371-0391

Email: bevlo@bevlo.hu

Web:  https://bevlo.hu/ 

Fotelek, kanapék és franciaágyak esetén:

Varró Kárpitos Műhely. (a továbbiakban: „Bemutatóterem”

Cím: 1163 Budapest, Cziráki utca 26-32.

Nyitva tartás:  H-P: 7-16 óra

Telefon:  +36 20 9435434

Email: varro@karpitosmuhely.hu 

Web:  https://karpitosmuhely.hu/ 

4.1. Fizetés folyamata

A számla kiegyenlítését a szerződésben szereplő fizetési feltételekkel kell teljesíteni. A kiegyenlítés napjának az a nap tekintendő, amelyen a vételár a MÜÜSKA Kft. folyószámláján megjelenik.

A Vállalat a Vásárló által megfizetett összegről minden esetben számlát állít ki, amelyet a termékkel együtt küld meg Vásárló részére és melynek másodpéldányát a Vállalat a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 169. § (2) bekezdése értelében a kiállítástól számított 8 (nyolc) évig köteles megőrizni.

A megrendelés véglegesítéséhez Vásárlónak szükséges elfogadnia az Általános Szerződési Feltételeket (Megértettem és elfogadom az ÁSZF-ben foglaltakat), ennek hiányában az oldal nem engedi elküldeni a Vásárló megrendelését, valamint megjelenik „Az ÁSZF elfogadása kötelező” felirat.

4.2. Fizetési módok

Banki átutalás

Amennyiben fizetési módnak a banki átutalást választja, akkor a Megrendelőlapon, valamint a díjbekérő feltüntetett számlaszámra teljesítheti az utalást. Az összeg akkor minősül megfizetettnek, amikor azt a Vállalat bankszámláját vezető bank a bankszámláján jóváírja. Az összeg jóváírását követően a Vállalat megkezdi a termék gyártatását.

Kérjük, hogy banki átutalását a Vállalattal egyeztetett fizetési határidőn belül teljesítse. Amennyiben a termék ára e határidőn belül nem kerül jóváírásra a Vállalat fenti bankszámláján, a Vállalat ezt a Megrendelő részéről történő megrendelés visszavonásnak / elállásnak tekinti, és a megrendelést törölt státuszba helyezi. Fontos, hogy utalásnál a megjegyzésbe megadja a rendelési azonosítóját, amelyet a megrendelés leadása után a visszaigazoló mailben küldünk el a megadott e-mail címre. A fizetési határidő alapértelmezetten 5 munkanap.

A banki utalást a Vásárló az alábbi számlákra teljesítheti:

  • Bank neve: UniCredit Bank
  • SWIFT: BACXHUHBXXX
  • IBAN: HU45 1091 8001 0000 0093 4256 0009
  • Deviza számla (EUR):  10918001-00000093-42560009

Kérjük, hogy deviza utalás esetén minden esetben a devizaszámlára teljesítse az utalást, hogy ne terhelje extra bankköltség a tranzakciót. Ennek elmulasztása esetén, az átváltási költség Megrendelőt terheli.

Online bankkártyás fizetés

Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

Az online bankkártyás fizetéshez nem kötelező a regisztráció a Barion terminálján, elég megadni a bankkártyaszámot, a lejárati dátumot és a hátoldalon található CVC kódot, valamint egy működő e-mail címet. 

Fizetéshez az alábbi bankkártyák használhatók:

  • Mastercard vagy Maestro
  • Visa vagy Electron 
  • Amex 
  • SZÁLLÍTÁSI FELTÉTELEK ÉS EGYÉB SZOLGÁLTATÁSOK

5.1. A kiszállítás feltétele a szállítási terület biztosítása:

  • szállítási hely bútorszállításra alkalmas, biztonságos megközelíthetősége
  • bútorok tárolására alkalmas tiszta, nedvesség- és pormentes helyiség biztosítása
  • a bútorok sérülésmentes tárolását biztosító méretű helyiség biztosítása

A Vállalat a visszaigazolásban rögzítettek alapján, az abban meghatározott időintervallumban, illetve áron szállítja ki a megrendelt termékeket a Vásárló által megjelölt szállítási címre. Kérjük, hogy mindenképpen olyan szállítási címet adjon meg a megrendelésnél, ahol Ön napközben is elérhető. 

Várható szállítási idők

Kisméretű termékek (párna, tapéta, szőnyeg): 3 hét 

Nagyméretű termékek (fotel, kanapé, franciaágy): 12 hét

Ezen várható szállítási idők változhatnak. Amennyiben a Vállalat előre nem látható oknál fogva nem tudja adott időn belül kiszállítani a megrendelést, erről a Vásárlót minden esetben értesíti. A kiszállítás díja a megrendelt termékek bruttó vételárának értékétől függ. A díjak nem tartalmazzák a bútor Vásárló otthonába, lakásába, emeletre történő elhelyezését. 

5.2. Szállítási módok

Ingyenes személyes átvétel

A Vásárlónak lehetősége van a megrendelt terméket a Vállalat Bemutatótermében (1063 Budapest, Szinyei Merse u. 13. fszt. 4.) átvenni nyitvatartási időben.

A személyes átvétellel rendelt bútorok összeállításáról, átvehetőségéről e-mailben (esetenként telefonon) is értesítik a Vásárlót a Vállalat munkatársai. 

Futárszolgálat

Kisméretű termékek szállítása Magyarországra

A kisebb méretű termékeket az MPL vagy a DPD kézbesíti.

MPL-lel történő szállítás díja:

  • Csomagautomatába, Posta Pontra vagy postára kézbesítve: 2.5 EUR/bruttó 990 Ft/db.
  • Háznál történő kézbesítés esetén: 0-10 kg-ig 5 EUR/bruttó 1990 Ft/db.
  • Háznál történő kézbesítés esetén: 10-20 kg-ig bruttó 7.5 EUR/2990 Ft/db.
  • Háznál történő kézbesítés esetén: 20-40 kg-ig bruttó 15 EUR/ 5990 Ft/db.

DPD-vel történő szállítás díja:

díja egységesen csomagonként 8 EUR/bruttó 3.500 Ft A DPD futárszolgálat hétfőtől péntekig, munkaidőben, a felvételt követő napon kézbesíti csomagjait Magyarországon minden városban és településen. Szőnyegek esetében 2 x 3 m-es méretig a DPD futárszolgálat szállít a megadott díjak szerint.

50 kg felett a futárszolgálat nem szállít, ez esetben a Vállalat egyedi szállítási árat ad meg. Amennyiben több terméket vásárol, a futárszolgálat díja, illetve akár a szállítás módja is változhat, ha az nem fér bele a DPD által megadott szállítható csomag paraméterekbe. Erről a rendelés visszaigazolása során kap a Vásárló tájékoztatást.

A termékeket általában a feladást követő munkanapon kiszállítják. A feladás az áru beérkezését/hátralék megfizetését követő 1-3 munkanapon belül történik meg.

A DPD a küldeményt két alkalommal kísérli meg kézbesíteni a Vásárló részére. Amennyiben az első kézbesítési kísérlet nem vezetett eredményre, a DPD a következő napon újra megkísérli a kézbesítést. A második kézbesítési kísérlet sikertelensége esetén a DPD visszaszállítja a csomagot.

A küldemény átvételekor kérjük minden esetben (a futár jelenlétében!) ellenőrizze a csomag sértetlenségét! Ha a csomag a szállítás során megsérült, kárfelvételi jegyzőkönyvet is kell, hogy tartalmazzon a küldemény. Ebben az esetben, vagy ha sérült a csomag és nincs jegyzőkönyv a DPD futárszolgálathoz kell fordulni a reklamációval. Webáruházunk semmilyen felelősséget nem tud vállalni a szállítás közben esetlegesen előforduló károkért. Ezzel együtt bármilyen probléma, kérdés esetén kérjük, hívja ügyfélszolgálatunkat és megpróbálunk segíteni.

Előfordulhat, hogy gondos csomagolásunk/gyártói csomagolás ellenére kiszállítás közben csomagja megsérül. Kártérítési igényünket csak akkor tudjuk érvényesíteni a szállítócég felé, ha az átvételtől számított 48 órán belül jelezzük feléjük. Ezért kérjük, hogy az átvételtől számított 48 órán belül tételesen ellenőrizze le csomagja tartalmát, mert esetleges sérülésről szóló bejelentést eddig tudunk elfogadni.

Amennyiben valamely termék vagy annak valamely alkatrésze átvételkor sérült, kérjük, hogy 3 munkanapon belül jelezze Vállalatunknak a megjelölt elérhetőségeken. Az átvételtől számított 3 munkanap után terméksérüléssel kapcsolatos jótállási bejelentést nem tudunk elfogadni.

Amennyiben a Vásárló rossz szállítási címet ad meg a megrendelésben, vagy nem tartózkodik a jelzett idősávban a szállítási helyszínen és így a kézbesítés lehetetlen, úgy a teljesítés elmaradásáért a Vállalat nem tartozik felelősséggel. Ebben az esetben a Vállalat a teljesítés meghiúsulásáról való értesülést követő 5 munkanapon belül e-mailben értesíti az érintett Vásárlót erről a tényről és felszólítja, hogy adja meg a helyes szállítási címet. Amennyiben a Vásárló megadja a helyes címet és kéri az ismételt kézbesítést, úgy erre a következő feltételek teljesülése esetén van lehetőség: korábbi banki átutalás vagy online bankkártyás fizetés esetén, ha a Vásárló a válaszlevéllel egyidejűleg átutalja az ismételt kézbesítés költségét. A vásárolt terméket a fenti összegeknek a Webáruházban való fizetéstől számított 5 munkanapon belül adjuk át a fuvarozónak.

Amennyiben a Vállalat felszólítására a Vásárló 5 munkanapon belül nem reagál, vagy (b) nem kéri az ismételt kézbesítést, vagy (c) nem fizeti meg a fenti határidőben a szükséges összeget, úgy a szállítási költségek levonása után haladéktalanul, de legkésőbb a csomag visszaérkezését követő 30 napon belül visszaküldjük a már megfizetett vételár kötbérrel csökkentett részét a Vásárló részére. Ez esetben a Vállalat nem tartozik további teljesítési vagy fizetési kötelezettséggel a Vásárló felé.

Kisméretű termékek szállítása külföldre (EU-n belül)

Webáruházunkban leadott rendeléseket EU-n belül is teljesítjük a DPD futárszolgálattal, az alábbi díjszabás szerint:

ZÓNA CÉLORSZÁG Szállítási idő

(feladástól, munkanap)

Szállítási díj

(bruttó)

1 Ausztria, Szlovákia, Horvátország, Szlovénia 1-3 nap EUR 16 / HUF 5.800
2 Németország, Csehország, Lengyelország, Románia 2-4 nap EUR 21 / HUF 7.700
2 Belgium, Hollandia, Litvánia 3-6 nap EUR 21 / HUF 7.700
3 Dánia, Franciaország, Bulgária, Észtország, Litvánia, Svédország, Olaszország, Luxemburg, Írország 3-6 nap EUR 29 / HUF 10.600
4 Spanyolország, Finnország, Görögország* 4-7 nap EUR 44 / HUF 16.100

*Kréta és egyéb görög szigetek esetén extra szállítási költséget is felszámolunk 5 EUR-EUR 13.

DPD futárszolgálattal nem szállítható termékek szállítása minden esetben egyedi kalkulációt igényel, így a rendelés leadását követően munkatársaink felveszik Önnel a kapcsolatot ennek egyeztetése céljából.

Kisméretű termékek szállítása külföldre (EU-n kívül)

EU-n kívülre történő szállítás minden esetben egyedi kalkulációt igényel, így a rendelés leadását követően munkatársaink felveszik Önnel a kapcsolatot ennek egyeztetése céljából.

EU-n kívülre történő szállítás megközelítőleg 50-100 EUR/20.000-30.000, – Ft közé esik, mely díj országonként eltérő lehet. 

Nagyméretű termékek szállítása Magyarországra 

Nagyméretű termékek szállítása Magyarországon belül is minden esetben egyedi kalkulációt igényel, így a rendelés leadását követően munkatársaink felveszik Önnel a kapcsolatot ennek egyeztetése céljából. 

Nagyméretű termékek Magyarországon belül történő szállítása megközelítőleg 50-100EUR/ 20.000-30.000, – Ft közé esik, melynek pontos mértéke minden esetben a Vásárló által megadott címtől függ.  

  • Áru átvétele

Az áru átvételének hiánytalanságát (csomagszám) és a csomagolás sértetlenségét a szállításkor átvételi elismervényen igazolni kell / vagy ha bármilyen hiányosságot, sérülést tapasztal, akkor azt ugyanezen dokumentumon jegyzőkönyvbe kell venni. A Vásárló a szállítási címet utólag, akár a kiszállítás előtt is módosíthatja, ez esetben a címváltozásból eredő kiszállítási díj különbséget ki kell egyenlítenie.

A Vállalat a kiszállítás napon belüli pontos időpontját nem tudja előre meghatározni. Munkatársunk amilyen hamar lehetséges, az odaérkezés előtt értesíti a Vásárlót a várható érkezési időpontról. Amennyiben a Vásárló a kölcsönösen egyeztetett kiszállítási időpont ellenére mégsem tartózkodik a megadott szállítási címen, vagy a szállítás helye nem alkalmas a bútorok kiszállítására (például biztonságosan nem megközelíthető építési terület), a Vásárló az ebből eredő veszteséget köteles megtéríteni.

Amennyiben valamely termék vagy annak valamely alkatrésze sérült, kérjük, hogy 3 munkanapon belül jelezze Vállalatunknak a megjelölt elérhetőségeken (muuska@muuska.hu). Az átvételtől számított 3 munkanap után a termék szállítási sérüléssel kapcsolatos bejelentését nem tudunk elfogadni.

Nagyméretű termékek szállítása külföldre (EU-n belül és kívül) 

Nagyméretű termékek esetén a szállítás minden esetben egyedi kalkulációt igényel, így a rendelés leadását követően munkatársaink felveszik Önnel a kapcsolatot ennek egyeztetése céljából.

A külföldre történő szállítás megközelítőleg 20.000-30.000, – Ft közé esik, mely díj országonként eltérő lehet. 

  • SZAVATOSSÁG ÉS JÓTÁLLÁS

Amennyiben a termék sérült, hibás, vagy a Vásárló nem azt a terméket kapta, amit megrendelt, akkor köteles a terméket személyesen bemutatni vagy a kifogás alapját képező okokról megfelelő fényképfelvételeket megküldeni a Vállalatnak. Ezt követően a Vállalat tájékoztatást ad a termékkel kapcsolatos szavatossági jogokkal, jótállással kapcsolatban. Amennyiben a Vállalat úgy ítéli meg, hogy a Vásárlót az ÁSZF és a vonatkozó jogszabályok alapján szavatossági és/vagy jótállási jogok nem illetik meg, illetve azok gyakorlását bizonyos – Vállalkozónak nem felróható – körülmények kizárják, úgy erről írásbeli indokolással tájékoztatja a Vásárlót.

A Vásárlóhoz történő kiszállítást megelőzően a Vállalat csak abban az esetben győződik meg az áru sértetlenségéről, amennyiben a szállítás során a csomagolás sérült. Ilyen esetben az árut a Vállalat a raktárában minőségellenőrzés céljából kibonthatja, majd visszacsomagolhatja és ettől még a termék sértetlennek tekintendő. Egyéb esetben a Vállalat nem bontja ki az árut, kivéve, a Vásárló kifejezett kérésére, ha azt kibontva, saját maga kívánja elszállítani. Ez utóbbi esetben a cikkek minőségét és alkatrészeinek hiánytalan meglétét szállítás előtt a Vásárlónak ellenőriznie kell, és az átvétellel igazolnia, hogy azt kifogástalannak, hibátlannak találta. Ennek megtörténtét követően ezzel kapcsolatosan utólagos reklamáció nem fogadható el.

6.1. Hiba bejelentése

A digitális ügyintézés érdekében kérjük, hogy jótállási igény bejelentését a muuska@muuska.hu címen tegye meg, a hiba pontos leírásával, valamint fotókkal (szükség esetén videóval) történő dokumentálásával.

FONTOS! Kérjük, hogy a dokumentálásnál vegyék figyelembe, hogy a hibát hitelt érdemlő módon kell bejelentenünk a gyártónak, akit a termékfelelősség terhel – rossz minőségű fotók, vagy a hiba méretét, helyét nem mutató képek nem alkalmasak a garanciális ügyintézés elindítására a gyártó felé -.

Indokolt esetben munkatársaink időpont egyeztetést követően a helyszínen mérik fel a hibát.  A beérkezett igényt minden esetben 5 munkanapon belül megvizsgáljuk és a jegyzőkönyvet 5 munkanapon belül kiküldjük. A beérkezett jótállási igény rögzítéséről maximum 5 munkanapon belül a rendeléskor megadott kapcsolattartói e-mail címen visszaigazolást küldünk.

Amennyiben ez nem történik meg, annak kizárólag technikai oka lehet – nem érkezett meg az igénybejelentés – ezért kérjük, hogy ilyen esetben a jótállási igénybejelentést telefonon is tegyék meg a +36 703860009 telefonszámon, hogy a munkatársaink haladéktalanul elkezdhessék a probléma orvoslását.

6.2. Tájékoztatás

A Vásárló az ÁSZF elfogadásával hozzájárul, hogy minden szavatossági és jótállási igénnyel, ügyintézéssel kapcsolatos tájékoztatást elektronikus úton is megtehesse és a Vállalat arra elektronikus úton válaszoljon.

6.3. Minőségi kifogásról szóló jegyzőkönyv

A szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet szerint a Vállalat a bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti:

  • a Vásárló nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez,
  • a Felek közötti szerződés keretében eladott termék megnevezését, vételárát
  • a szerződés Vállalat általi teljesítésének időpontját,
  • a hiba bejelentésének időpontját,
  • a hiba leírását,
  • szavatossági vagy jótállási igény alapján a Vásárló által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá
  • a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.

Továbbá, ha a Vállalat szavatossági vagy jótállási kötelezettségének a Vásárló által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát a jegyzőkönyvben meg kell adni.

A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

Ha a gyártó/forgalmazó (Vállalat) a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Vásárlót.

6.3. Kellékszavatosság, termékszavatosság

A Vásárló a Vállalat hibás teljesítése esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szabályai szerint.

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen, vagy a Vállalat számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a szolgáltató költségére a Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy végső esetben a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Vállalat adott okot.

A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor a szerződés teljesítésétől számított kétéves (jogi személy Vásárló esetén 1 éves) elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti kivéve, ha jogszabály erről másként nem rendelkezik. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.

A kellékszavatossági jogok érvényesítésének a teljesítéstől számított hat hónapon belül a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Vállalat nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

A termék hibája alapján a Vásárló termékszavatossági igényként első lépcsőben a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét a Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül (jogi személy vásárló estén 1 év) érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Vásárló a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.

6.4. Jótállás

A Vállalattal szemben az önálló foglalkozáson és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy Vásárló (továbbiakban: Fogyasztó) az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a jótállásra köteles, a rendelet 1. számú mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkek (pl.: bel- és kültéri bútorok, fekvőmatracok), valamint az ott meghatározott körben azok tartozékai és alkotórészei (a továbbiakban termék) eladása esetén jótállási jogot érvényesíthet. Amennyiben a Vásárló jogi személy, ilyen esetben a PTK vonatkozó rendelkezései az irányadóak.

6.5. Jótállási idő

A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1-2 vagy 3 év, amennyiben a terméket rendeltetésszerűen, a használati- és kezelési útmutatásoknak megfelelően, azokat betartva használják. A kötelező jótállás idejére vonatkozó feltételek csak Magyarország területén érvényesek, az EU-ban az általános direktíva szerinti kötelező jótállási idő az irányadó. A kötelező jótállási időt Magyarországon a termék tényleges bruttó vételára határozza meg: 1év – 10.000 és 100.000 Ft közötti vételár, 2 év – 100.001 és 250.000 Ft közötti vételár, 3 év – 250.000 Ft feletti vételár esetén. Megrendelés során a termék vételárából biztosított kedvezmény esetén a kedvezményes vételár, teljes rendelési értékre biztosított kedvezmény esetén pedig az adott termékre eső arányos kedvezmény százalékkal csökkentett összeg irányadó, amennyiben az a megrendelőlapon a termék leírásában másként feltüntetésre nem került. A jótállási idő a ténylegesen megfizetett – számlán szereplő – vételárhoz igazodik.

6.6. Jótállás érvényesítése 

A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a Fogyasztó általi visszaszolgáltatása. A jótállási jegy Fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a Fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek. Ez a jótállás nem befolyásolja a fogyasztó törvényes jogait az Európai Unión belül. 

A vételár teljes kifizetésig az áru a Vállalat tulajdonában marad. Ha a termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis – bármely okból –a Vásárló birtokába kerül, felelősséggel tartozik a Vállalat irányába mindazon károk tekintetében, amelyek okozásának felelőssége egyértelműen nem megállapítható, így megtérítésére egyértelműen más Felet / Közreműködő partnert /Gyártót nem lehet kötelezni.

A Vállalat a megfelelő jótállási jegyet elektronikus úton is átadhatja a fogyasztó részére. A Vásárló részére elektronikusan átadott számla jótállási jegyként akkor fogadható el, ha tartalma megfelel a vonatkozó rendelet jótállási jegyre vonatkozó előírásainak is. A Vállalat a jótállási jegy elektronikus úton való átadására legkésőbb a termék átadását vagy üzembe helyezését követő napon köteles.

A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy Fogyasztónak minősül. A jótállási időn belüli meghibásodás esetén, amennyiben a hiba jótállás keretébe tartozik, a Vásárló elsősorban kijavítást vagy kicserélést követelhet. Csere követelésére indokolt, vagy egyéb jogszabályban meghatározott esetben van lehetőség; aránytalanság, jelentéktelen hiba, vagy jelentős többletköltség esetén a teljes csere nem kérhető. Ha ezen igények nem teljesíthetőek, második lépcsőben a vételár arányos leszállítását igényelheti, vagy (előzetes megállapodást követően) a hibát a Vállalat költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja. A szerződéstől elállásra akkor van lehetőség, ha a Vállalat/Gyártó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, illetve, ha e kötelezettségének a jogszabályban meghatározott módon nem tud eleget tenni, vagy ha a Fogyasztónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, vagy ha a Gyártó/Vállalat nem tett eleget a jogorvoslatnak a Fogyasztó érdekeit kímélő módon. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. 

A hibás teljesítéssel összefüggésben kártérítést kizárólag abban az esetben követelhet a Fogyasztó, ha a hibás termék neki személyi vagy anyagi kárt okozott. Ebben az esetben a bizonyítási kötelezettség a Fogyasztót terheli; mind a kár mértékének és az ok-okozati összefüggések tekintetében. E mellett a károsultat ún. kárenyhítési kötelezettség is terheli: mindent meg kell tennie a kár csökkentése vagy bekövetkeztének elhárítás vagy megszüntetése érdekében.

A Fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a Vállalat székhelyén, telephelyén, fióktelepén és a Vállalat által a jótállási jegyen esetlegesen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.

A Vásárló a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Vállalatnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Vállalat adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt. A jogosult a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Vállalattal közölni.

Kijavítási igény bejelentése esetén a Vállalat a Minőségi kifogásról szóló jegyzőkönyvet digitálisan küldi el a Vásárló számára.

Amennyiben a Vállalat szerint a cikk nem javítható 8 napon belül, csere vagy vételár visszafizetésről nyilatkozik a várható időpont megjelöléssel. A 2. és 3. meghibásodási igényt követően a 4. meghibásodás során a Vásárló nem köteles elfogadni a javítást, vételár arányos leszállítását, Vállalat költségére mással történő javítást vagy termékcserét igényelhet.

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit kímélve kell elvégezni. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor a Vállalat a Vásárlót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás elektronikus úton vagy a Vásárló általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik. A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Vásárló a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Gyártót/Forgalmazót (Vállalatot) terhelik. A jótállás nem érinti a Vásárló jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.

Fogyasztói jogvita esetén a Vásárló a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

6.7. Rendeltetésszerű használat és egyéb jótállási igényérvényesítést kizáró okok

A Vállalat mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a meghibásodás nem rendeltetésszerű használatból, és/vagy karcolásokra, horzsolásokra, valamint más jellegű, a használati útmutatótól eltérő, helytelen, rendeltetésellenes használatra, természetes elhasználódásból, a megfelelő karbantartás hiányából, balesetből, téves használatból, helytelen tárolásból-, kezelésből, szándékos károkozásból, elemi, vagy természeti csapás okozta kárból ered, vagy kereskedelmi használatból származó károkra (a Vállalat bútorai magán háztartási használatra tervezett bútorok), és/vagy a Gyártón kívüli más fél által okozott károkra vezethető vissza.

Nem tartozik továbbá jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Vásárló részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát szakszerűtlen szerelés (kivéve, ha azt a Vállalat, vagy annak megbízottja végezte el a Vásárló Vállalattal történő szerződéses jogviszonya keretében). Ha a terméken a Vásárló vagy idegen személy átalakítást, javítást végzett, vagy rendellenes használat alatti károsodásra (pl. szakszerűtlen tisztítás stb.), továbbá a Jótállási jegyen vagy Megrendelőlapon feltüntetett olyan hibákra, amelyeket a Vásárló ismert a vásárláskor, és/vagy amelyre a vásárló árengedményt kapott.

Bizonyos termékcsoportok, alapanyagok, termékösszetevők, gyártási eljárások esetén iparági sztenderdek vagy minősítési megfelelések határozzák meg, hogy mi minősül hibának – ilyen esetben ezt irányadónak kell elfogadni és amennyiben ezen sztenderdeken belül van a hiba, vagy a termék adott minősítéssel rendelkezik, amely meghatározza a termék rendeltetésszerű használata esetén lehetséges elhasználódás mértékét, jótállás nem érvényesíthető.

Természetes anyagok esetén színbeli, mintázatbeli eltérések lehetnek (bőr, fa) – ezen anyagok nemcsak alapanyagként mutatnak eltéréseket, de gyártásukat követően is „érnek” és a különböző környezeti hatásokra (napsugárzás, fény, páratartalom hőmérséklet) eltérően reagálnak, amely további színbeli és felületbeli eltéréseket okozhat idővel is.

környezeti hatások okozta problémák elkerülése érdekében fontos, hogy a Vásárló ne helyezze a bútorokat közvetlen napfénybe vagy túl közel egy fűtőforráshoz. Mindig szabályos beltéri hőmérsékleten tartsa, mivel a nedves, száraz és/vagy hideg környezet egyéb időjárás okozta hatások a gyártónak fel nem róható károsodást okozhat.

A bútorokat óvni kell szúró, éles, forró, vagy nedves tárgyak okozta sérülésektől. Ezen behatásokból adódó károk esetén nem érvényesíthető igény.

Színeltérések előfordulhatnak már a tapéta, párna, illetve fotel átadásakor is – nemcsak utánrendeléskor – a bemutatóteremben, valamint esetlegesen más helyszínen kiállításra kerülő kiválasztott mintához képest. A sztenderdek bizonyos tűréshatárokat megengednek és ha az eltérés azon belül van, a színeltérések nem jelentenek érvényesíthető panaszt a garanciavállalásunk alatt. Ezek a termékspecifikus jellemzők a termék jellegéből vagy annak gyártási folyamatából adódnak, és a Vállalat illetve a Gyártó által nem befolyásolhatók. Az anyagok, szövetek idővel akkor is fakulnak, változtatják színüket természetes módon, ha nem direkt napsugárzásnak vannak kitéve. Amikor jótállási igény érvényesítésénél esetleg egy-egy elem kicserélésre kerül, akkor szinte elkerülhetetlen a színeltérés a régi és az új elemhez képest. Ezen színeltérés idővel csökkenni fog, teljes eltűnésére nincsen garancia.

Weboldalon, katalógusokban található képek illusztrációk vagy függnek a megjelenítő eszköztől, nyomdai eljárástól, minőségtől, így eltérhetnek a valóságtól. Ezekre hivatkozással jótállás nem érvényesíthető.

Üveg bútorok, fényes felületek karcosodásra érzékenyebbek a matt felületeknél, nem megfelelő elővigyázatosság mellett felületükön nyomot hagynak a műanyag, fém, üveg, fa, kő stb. tárgyak, oldószeres anyagok. Ezekre jótállási igény nem érvényesíthető.

Az anyagokon – nyitott pórusú természetes anyagokon (bőrök, márvány, beton, pácolt fa, lakkozott felületek, tömörfa stb.) pedig különösen – nyomot hagyhatnak folyadékok, különböző nem megfelelő tisztítószerek, bőr- és haj-ápolószerek, gyógyszer készítmények, izzadtság, zsírok, olajok egyéb kemikáliák stb. Ezekre a foltokra jótállási igény nem érvényesíthető. Ezen természetes anyagok esetében fontos a szakszerű és az anyagnak megfelelő folyamatos ápolás.

Kézi szövésű és bizonyos gépi szőnyegek esetén a bolyhosodás, szálak hullása a termék karakterisztikájából, jellegéből adódik, természetes folyamat, mely az idő múlásával csökkenni fog (de teljesen nem múlik el).

Kárpitos ülőbútorok esetén – különösen a puha kivitelű komfort változatoknál – a kárpit vagy bőr borítás nem teljesen simul ki az ülőbútoron, illetve használat során a kárpit idomul a test alakjához. A nemzetközi sztenderdek 30 mm eltérést engednek, illetve a tűréshatár függ a bútor töltetének anyagától. A szövetek és a bőrök is némileg meg fognak nyúlni a használat során. Ezen bútorok folyamatos karbantartást igényelnek: fontos kézzel elsimítani a nagyobb ráncokat, ütögetve elsimítani az egyenetlenségeket a töltetben, felrázni a bútor elemeket, amelyek levehetőek. Az ülőbútorok természetes kopása során az egyenletes kopás biztosítása érdekében gyakran helyet változtatni és rendszeresen megfordítani a párnákat ahol lehetséges.

Moduláris ülőbútorok vagy funkcióval rendelkező bútor elemek esetén a különböző egységeknél lehetnek komfort különbségek. Ezek a különbözőségek, szilárdságbeli eltérések tervezésen alapulnak, nem jelentenek panaszt.

A párnák, háttámlák azok töltete miatt gyakran tapasztalható formavesztés: ez természetes folyamat, azokat rendszeresen felrázni, töltetanyagukat elegyengetni szükséges, hogy elérjék eredeti alakjukat.

A kárpitos bútorok méretében +/-3% előfordulhat a kárpit és a bútor komfortjától függően, továbbá ugyanez a tolerancia érvényes korpusz bútorokra is.

Természetes bolyhosodás és funkció, design okozta bolyhosodás: a kárpitok természetes tulajdonsága a bolyhosodás. Ennek mértéke függ az anyagösszetételtől, a szövési szálsűrűségtől és a használat mértékétől is. Funkcióval rendelkező bútor elemeknél (pl. elektronikus ülésmélység állítás) az anyagok egymáson csúszásakor elkerülhetetlen idővel a bolyhosodás. Ezek a bolyhok barkácsáruházban kapható boholytalanítóval egyszerűen eltávolíthatóak, garancia nem érvényesíthető az anyag és a funkció karakterisztikájából adódó bolyhosodásra.

Bizonyos anyagokon (különösen velúr, bársony és zsenília esetén) az anyag bizonyos részeken a használat során kifényesedhet, a szálak lenyomódhatnak a meleg és a testnedvek hatására. A bútor egyes elemeinek anyag száliránya eltérő lehet, ebből adódóan a színe sötétebb, vagy világosabb lehet, illetve különböző nézőpontból nézve is eltérést mutathat.

Az ülőbútorok kartámlájának egyrészt design funkciója van, másrészt a kar támasztására szolgál: terhelhető az emberi test súlyával, azon ugrálni, arra ráülni tilos, jótállási igény ilyetén sérülésekre nem érvényesíthető.

Gyártástechnológiából származóan is lehetnek minimális eltérések (foltok, buborékok, színeltérés stb.) a bútor, kiegészítő termék felületeken (antikolás, lakkozás, üvegfúvás, szinterezés, szárítás stb.).

Háziállatok által okozott sérülések, karcolások szálkihúzások és foltok Az állati szőrzet különösen nehezen távolítható el a bútor kárpitokról, ezért különösen ajánlott a rendszeres szakszerű tisztítás és a bútor letakarása extra huzattal, takaróval.

Az új bútorok természetes tulajdonsága lehet, hogy átadáskor „szagos”. Ez a szag néhány hét/hónap alatt elmúlik a helyiség klímájától, szellőzöttségétől, a szag jellegétől függően. Néhány természetes anyag (fa, bőr) „tipikus” szaga megmaradhat.

A bútorokat különösen fontos egyenletes falra / padlóra üzembe helyezni, csak a megengedett súlyokkal terhelni. A használat során ezekből az eltérésekből/terhelésekből kialakulhatnak sérülések, elváltozások a bútoron, de ezekre jótállási igény nem érvényesíthető. 

  • ELÁLLÁS JOGA

Fogyasztót az egyedi megrendelésre gyártott termékek tekintetében az elállás joga kizárólag addig illeti meg, amíg a termék(ek) legyártása nem kezdődik meg, azaz a teljesítés megkezdése előtt jogosult elállni a megrendelésétől. Ez esetben a megrendeléskor megfizetett összeg a Vásárló részére visszajár

 

Ezen fenti esetet kivéve azonban nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak. 

  • PANASZKEZELÉS RENDJE

A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 18. § (1) bekezdésében meghatározott esetekben a Vásárló jogosult Békéltető Testülethez fordulni. A Vállalat székhelye szerint illetékes Békéltető Testület neve és elérhetősége: Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testület (Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99., Telefon: 06-1-488-2131, Fax: 06-1-488-2186, E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu)

A Vállalat célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a Vásárló teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben a Vásárlónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát kizárólag írásban az alábbi címekre küldött -mailben, szóban pedig az alábbi telefonszámon teheti meg:

  • E-mailben: muuska@muuska.hu
  • Telefonon: +36703860009

Panaszainak elintézéséhez szükséges, hogy közölje a kérdéses megrendelésben feltüntetett minden adatot, beleértve a megrendelés visszaigazolt kódszámát, hogy azonosítani tudjuk a panasszal érintett teljesítést. A Vállalat a telefonon érkező panaszokat a lehető leghamarabb megvizsgálja és tájékoztatja álláspontjáról a panaszost, illetve lehetőség szerint orvosolja a panaszt. Ha a Vásárló nem ért egyet a szóbeli panaszára kapott válasszal, vagy a Vállalat nem tudja a panaszt azonnal megvizsgálni azt írásban kell megküldeni.

Ebben az esetben az alábbiak szerint, az írásbeli panaszokra vonatkozó rendelkezések szerint járunk el.

Az írásbeli panaszt a Vállalat legkésőbb 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

Ha az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, a Vállalat a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a Vásárlónak.